PROCES

1.       Zostaniecie podzieleni na czteroosobowe zespoły. W drodze losowania każdy zespół otrzyma odpowiedni bilet na podróż w czasie i przestrzeni:
A)     Najwcześniejsze formy pisma (obrazkowe, kipu, karby)
B)     Hieroglify
C)     Pismo klinowe
D)     Pismo  w Starożytnych Chinach
E)     Alfabet (Starożytni Fenicjanie, Starożytna Grecja i Rzym)
F)     Wynalazek druku
2.       Każdy zespół, zanim wyruszy w podróż, wybierze swego przywódcę, który będzie kontaktował się ze mną (osobiście lub e-mailowo, przynajmniej 1xw tygodniu), informując o postępach pracy, pojawiających się trudnościach, pytaniach itp.
3.       W każdym zespole najpierw wspólnie wyszukujecie informacje, potem uzgadniacie, które z nich wykorzystacie w pracy, a następnie wykonujecie zadanie zwracając uwagę  na to, by każdy  miał możliwość wykazania się na danym etapie przygotowania i przedstawienia prezentacji.
4.       Wykaz materiałów, w których będziecie  poszukiwać informacji znajduje się w punkcie ŹRÓDŁA
5.       Jak wiecie, na wykonanie zadania macie cztery tygodnie. Oto rozkład zajęć:
a)      Pierwszy i drugi tydzień
Każdy zespół , musi dowiedzieć się następujących rzeczy:
-miejsce i czas występowania danego pisma (oś czasu, mapa)
-jak wyglądało pismo?
-jakich materiałów używano?
-jakie stosowano narzędzia pisarskie?
-jak wyglądała książka?(o ile istniała)
-może jakieś ciekawostki, anegdoty, odkrycia naukowe?
-poszukajcie odpowiedniej grafiki
A teraz wykonajcie prezentację multimedialną (np. Power Point)                      
b)      Trzeci tydzień
                               Przygotujcie wystawę materiałów i narzędzi pisarskich z danej epoki. Oczywiście nie muszą to być oryginały! Ruszcie głową, uruchomcie wyobraźnię! Waszym zadaniem jest przybliżenie innym uczniom tematu, który zgłębiacie. Dajcie im możliwość wędrówki w czasie! Pozwólcie im dotknąć eksponatów! Niech spróbują coś napisać , wejść w rolę człowieka z dawnych czasów!  
c)       Czwarty tydzień
Przygotujcie plakat formatu A3, który będzie waszą wizytówką  i objaśnieniem dla zwiedzających wystawę. Niech będzie przejrzysty, estetyczny, ciekawy i podający najważniejsze informacje (o jaki rodzaj pisma, o jaki czas i miejsce chodzi?).
Oczekuję, że zachowacie się jak prawdziwi badacze- odkrywcy i będziecie:
  • pracowici, skrupulatni (zdobędziecie wiele ciekawych, niezwykłych danych, przeszukacie wiele źródeł informacji)
  • odważni (nie zlękniecie się czekających was wyzwań)
  • pomysłowi, twórczy (od waszej inwencji zależeć będzie atrakcyjność prezentacji. Czekam na nawet najbardziej niezwykłe, zwariowane pomysły!)
  • rzetelni i uczciwi (korzystając z podanych źródeł informacji, będziecie szanować prawa autorskie,  podacie źródła , z których korzystaliście, czyli np. autora artykułu, adres strony internetowej, autora zdjęć  itd. Korzystajcie z bogactwa, jakie dają Licencje CreativeCommons. Do wyszukiwania zdjęć polecam Flickrcc
  • zgodnie współpracujący (przekonacie się, jak dobrze jest razem pracować!)